مدیریت بازاریابی

Image result for marketing

بازاریابی است در مورد برقراری ارتباط ارزش یک محصول، خدمت یا نام تجاری برای مشتریان و مصرف کنندگان به منظور ترویج و یا فروش این محصول، خدمات، و یا نام تجاری. قدیمی ترین - و شاید ساده ترین و طبیعی ترین شکل از بازاریابی - کلمه از دهان (WOM) بازاریابی، که در آن مصرف کنندگان انتقال تجارب خود را از یک محصول، خدمت یا نام تجاری خود را در ارتباطات روز به روز با دیگران است.

این ارتباطات می توانید البته به صورت مثبت یا منفی. در سالهای اخیر، اینترنت یک پلت فرم برای جرم، بازاریابی WOM الکترونیکی (e-WOM) با مصرف کنندگان به طور فعال در بررسی درگیر، امتیاز در کالاها و خدمات را فراهم کرده است. در برای سود شرکت هدف اصلی از بازاریابی برای افزایش فروش محصول و در نتیجه سود این شرکت. در مورد بازاریابی غیر انتفاعی، هدف این است که برای افزایش را به بالا از خدمات این سازمان توسط مصرف کنندگان یا مشتریان آن است.

دولت ها اغلب بازاریابی اجتماعی استخدام برای انتقال پیام با هدف های اجتماعی، مانند یک پیام بهداشت عمومی و یا ایمنی، به شهروندان است. در برای سود بازاریابی شرکت اغلب به عنوان پشتیبانی برای تیم فروش تبلیغ پیام و اطلاعات به مخاطبان هدف مورد نظر عمل می کند. تکنیک های بازاریابی شامل انتخاب بازارهای هدف از طریق تجزیه و تحلیل بازار و تقسیم بندی بازار، و همچنین درک رفتار مصرف کننده و ارزش تبلیغات یک محصول به مشتری است.

Image result for marketing

از نقطه نظر اجتماعی از این دیدگاه، بازاریابی ارتباط بین مواد مورد نیاز جامعه و الگوهای اقتصادی آن پاسخ فراهم می کند. بازاریابی ارضا این نیازها و خواسته از طریق توسعه فرایندهای تبادل و ساختمان از روابط بلند مدت. بازاریابی می تواند در نظر گرفته شود یک ازدواج از هنر و علم (مانند علوم رفتاری) اعمال می شود و با استفاده از فناوری اطلاعات است. بازاریابی در شرکت ها و سازمان ها از طریق تکنیک های مدیریت بازاریابی استفاده می شود.

کلمات کلیدی مرتبط: منشی آشنا به کامپیوتر , منشی مدیرعامل ماهر در منطقه چهارده , استخدام دندانپزشک , حقوق یک راننده جاده چالوس مسلط به زبان اسپانیولی , تکنسین رادیولوژی , ریخته گر شهرجدید پردیس , منشی ،مسئول دفتر , تعمیرکار دزفول , معلم کودکان خاص , مدیر عامل سایت در ولنجک ,

شرح وظایف مدیر بازاریابی

شرح وظایف مدیر بازاریابی

شرح وظایف مدیر بازاریابی و مدیر فروش به صورت زیر می باشد:

۱) شناسایی مشتریان فعلی و طبقه بندی آنها برحسب سن، جنس، درآمد،موقعیت جغرافیایی،حساسیت ها نسبت به رنگ،قیمت،خدمات و پیش بینی نوع و مقدار تقاضای سالانه هر گروه و توان تامین بنگاه خودی

۲) رجوع و فراخوانی مشتریان گذشته و کشف علت عدم خرید و قطع ارتباط آنها و حل مشکلات فی ما بین

۳)اندازه گیری رضایت مشتریان وطراحی برنامه هایی برای افزایش رضایتمندی آنها

۴)شناسایی فرصت های افزایش تولید،افزایش فروش،افزایش سود و تجزیه و تحلیل وطراحی برنامه های اجرایی برای بهره گیری ازفرصت ها

۵) انجام تحقیقات بازار و جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات مورد نیاز ازمصرف کنندگان،رقبا،عوامل توزیع(عمده فروش ها و خرده فروش ها)

۶) شناسایی مصرف کنندگان دولتی و سازمانی مانند انجمن ها،اتحادیه ها،فروشگاه های زنجیره ای،هتلها،بیمارستان ها،مراکز بزرگ خرید و فروش وطراحی برنامه های خاص برای آنان

۷) ایجاد رابطه (مکاتبه،مصاحبه،تماس حضوری یا تلفنی،..) با مشتریان،تصمیم گیرنده گان اصلی در مورد خرید و تدارکات،مسئولین مالی و مدیران موثر

۸) تخمین و پیش بینی فروش انواع محصولات به تفکیک در ماه ،فصل،شش ماهه بعد وسال بعد به گروههای مشتریان

۹) هم فکری وهماهنگی با مدیر تولید در مورد افزایش تولید،تنوع محصول و ساخت محصولات جدید

۱۰) طراحی و توسعه ی محصولات جدید به کمک واحدهای طراحی

  ۱۱) شناسایی وآنالیز محصولات رقبا ( از نظر ابعاد،اندازه،رنگ،قیمت،بسته بندی،ویژگی های مربوط به فصل و..) و تجزیه و تحلیل

  ۱۲) مطالعه ی سوابق هر محصول و رسم منحنی عمر آن(plc) ۱۳) تصمیم گیری یا ارائه نظر مشورتی در مورد تغییرات محصولات یا ادامه ی تولید آن با توجه به مراحل عمر محصول در plc

۱۴) تصمیم گیری یا ارائه نظر مشورتی در مورد قیمت،بسته بندی،روشهای توزیع،تبلیغات،بهبود کیفیت،و…محصولات

۱۵) همکاری وهماهنگی به مدیران فروش،مالی،تولید،تدارکات و…در جهت بهبود کیفیت ،رضایت مشتری،تغییرات در تعداد تولید و قیمت ها و…

۱۶) شناسایی و تجزیه و تحلیل عملیات رفبا و توصیه های لازم به سایر مدیران

۱۷) شناسایی وتجزیه و تحلیل بازارهای جدید(مشتریان جدید)

۱۸) برنامه ریزی برای جذب مشتریان جدید

۱۹) برنامه ریزی برای ایجاد تمایز نسبت به رقبا

۲۰) تعیین بودجه عملیاتی فروش

۲۱) طراحی چارت سازمانی واحدهای بازرگانی و فروش

۲۲) مطالعه و برنامه ریزی در مورد انتخاب،همکاری و ارزیابی نمایندگان فروش (عمده فروش یا خرده فروش) و فروشندگان ثابت و سیار

۲۳)مطالعه و برنامه ریزی برای خلق،توسعه و حمایت از نام تجاری فعلی (BRAND موجود) و ثبت برند های جدید برای مواقع اضطراری

۲۴) طراحی محصولات سفارشی برای مشتریان خاص و تنظیم برنامه بازاریابی ویژه آن محصولات.

۲۵) برنامه ریزی و اجرای برنامه های تماس و بازدید از مشتریان عمده ونمایندگان،هم چنین دعوت از آنها و بهبود اطلاعات.

۲۶) مطالعه و برنامه ریزی در مورد تخفیف ها،جوایز و انگیزه های افزایش خرید توسط مشتریان

۲۷) برنامه ریزی و کنترل امور شعب،فروشگاه ها و نمایشگاه ها

۲۸) طراحی و به روز کردن سایت اینترنتی و اجرای بازاریابی الکترونیکی

۲۹) تعیین هدف فروش و هدف سود،هم چنین تخمین بودجه تبلیغاتی و بودجه عملیاتی فروش برای رسیدن به اهداف فوق

۳۰) ایفای نقش مشاور بازاریابی مدیر عامل در کلیه ی زمینه های بازرگانی،بازاریابی؛فروش،تدارکات،صادرات،تولید،سرمایه گذاری و…در صورت لزوم

کلمات کلیدی مرتبط: متخصص فوریت های پزشکی , پیتزا زن استان گلستان فوری , تعمیرکار لوازم اداری , زنجان بانک سینا اکازیون , تدریس خصوصی کنکور , استخدام تکنیسین نازی آباد در محیطی آرام , استخدام مدیر فروش , استخدام ساندویچ زن فرمانیه , آگهی استخدام پیک , آرایشگر تمام وقت در منطقه 5 ,

معرفی کارشناس بازاریابی

اگربه برقراری ارتباط علاقه داشته و مهارت های سازماندهی و خلاقیت دارید، این شغل برای شما مناسب است. به عنوان کارشناس بازاریابی باید به ترویج محصولات یا خدمات کارفرمای خود و افزایش آگاهی مشتریانتان بپردازید. برای این کار نیاز به راه های خلاقانه برقراری ارتباط با مشتریان از طریق روش هایی مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه، ایمیل، پیام کوتاه و …دارید. در این شغل باید کار تیمی خوب، اعتماد به نفس بالا و شم تجاری قوی داشته باشید. به عنوان مدیر بازاریابی باید بهترین راه برای ترویج محصولات و خدمات کارفرما یا شرکت خود را برنامه ریزی کنید. برای این کار باید مهارت های مدیریتی برای هدایت و انگیزش تیم های کاری و توانایی تحمل فشار کاری زیاد را داشته باشید. برای رسیدن به این پست باید مدتی به عنوان کارشناس بازاریابی کار کنید. در ایران در سال های اخیر نقش بازاریابان با مشاغل دیگر از جمله ویزیتورها اشتباه گرفته می شود. آنچه در روزنامه ها و نشریات تحت عنوان استخدام بازاریاب چاپ می کنند در واقع همان ویزیتور است که باید با مراجعه به خریداران احتمالی یا تماس تلفنی با آنها نسبت به معرفی محصول یا خدمات شرکت کارفرما اقدام کرده و پس از جلب نظر وی محصول خود را به آنها بفروشد. لازم به ذکر است که این نوع از فروش (ویزیتوری) تنها برای برخی از محصولات کاربرد دارد و در تمام صنایع و شرکت ها مرسوم نیست.

Image result for ‫مدیر بازاریابی‬‎

از سوی دیگر شغل بازاریابی با شغل فروشندگی نیز متفاوت است و در شرکت های بزرگ معمولا واحد بازاریابی از واحد فروش نیز مجزا می باشند. به عبارت بهتر تیم بازاریابی به بررسی و جمع آوری اطلاعات بازار از طرق مختلف پرداخته و بر اساس تحلیل های بدست آمده اقدام به طراحی سیاست های تبلیغاتی، طراحی محصول، نحوه توزیع و … می کند و به مدیرعامل در این حوزه مشورت ارائه می دهد. در صورتی که تیم فروش بر اساس سیاست های تنظیم شده در بخش بازاریابی نسبت به برقراری ارتباط با مشتریان، برگزاری جلسات مذاکره فروش، ارائه پیشنهاد قیمت و در نهایت انعقاد قرارداد اقدام می نماید. ساعت کاری شما به صورت تمام وقت است. محل کار شما معمولا در دفاتر کاری بوده ولی گاهی برای ملاقات با مشتریان و یا شرکت در سمینارها و نمایشگاه ها باید به سفر کاری بروید.


کلمات کلیدی مرتبط: آگهی استخدام مهندسی صنایع , حسابدار آماده به کار میدان سپاه اکازیون , کارشناس استقرار نرم افزار , مهندس سخت افزار در میدان انقلاب مسلط به زبان آلمانی , استخدام بازاریاب تهران , مهندس صنایع استخدام منطقه هشت دارای گواهینامه , استخدام حسابدار تهران , آشپز ماهر در منظریه با پورسانت بالا , آگهی استخدام فروشنده , حقوق یک مهندس مکانیک رشت در بهترین نقطه شهر ,